Lusofonas Architeture lab

logo - arquiteturas lusofonas.jpg

Coordinator: João Pardal Monteiro

O Laboratório de Arquiteturas Lusófonas da FA-ULisboa, conmstitui-se como uma oportunidade para a construção de um acervo e espólio unic em território Nacional. O Laboratório produzirá estudo técnico que possa apoiar as aulas doa alunos dos 3 ciclos de estudos da FA-ULisboa (Licenciatura, Mestrado e Doutoramento), assim como os investigadores do Centro de Investigação, que pretendem trabalhar em investigações dinâmicas que se cruzem com as temáticas do laboratório.

Fashion Studio Workshop_ Oficina de Atelier de Moda

Fashion studio workshop

Collaborator: Maria José Mourato 21 361 5051 / Este endereço de email está protegido contra piratas. Necessita ativar o JavaScript para o visualizar.  Building 5

The Fashion Studio workshop is a space organized in distinct areas, making use of different types of equipment (Cutting, Confection and Press). The workshop’s objective is to assist the Fashion Design studies, through the teaching of technical subjects and the provision of support services to the core disciplines of the Fashion study. In addition to the pedagogical action, it also aims to facilitate students and alumni to carry out professional projects, providing technical support and information.

Equipment

The Fashion Studio has a space with cutting tables and support tables, as well as a storage space where all types of textile tools and supplies are stored (sewing threads, needles, scissors, tweezers, screwdrivers; screws, fillers, filler fabrics, etc.).

As an addition to the activities of the Fashion Studio, 20 professional mannequins are also assigned to the workshop for the practice of draping.

PUBLICATIONS CENTRE
Coordinator: Doutor Pedro Janeiro

The Faculty of Architecture Publications Centre (CEFA) is the FA/ULisboa publisher and is composed of a group of people (teaching and non-teaching staff and students of the FA/ULisboa) committed to a publishing project whose main aims are to publish and distribute journals, books and other publications associated with architecture, urbanism, design, ergonomics and visual culture.

other Research Laboratories

Workshop Lab

oficinAS.jpg

Mission – To provide students a space of work and specialized technical supervision for the execution of their mock ups, scale models and prototypes for the areas of architecture, urbanism or design.

Vision – The Workshop Centre is a service of the Lisbon School of Architecture that provides exclusive equipped facilities destined for specialized technical supervision in the areas of metalwork, woodwork and ceramics. The training of students through the culture of knowing is set apart, later on, in the labour market by means of technical and material experience, ruled by rigour of execution and the creativity that is reflected in the presentation of mock ups, models and/or prototypes representative of their architecture, urbanism or design projects.

About – The Workshop Centre is a part of the Lisbon School of Architecture’s structure since its beginning. The support given to the practical component of the architecture, urbanism and design studies is an added value in the students’ training and a differentiating factor in comparison to other higher education institutions. We seek to respond to the necessities of students with a wide, organized and functional workspace in accordance with the three large technical areas: metalwork, woodwork and ceramics. We also have a multipurpose area, where it is possible to work with materials such as polystyrene, cardboard and fiberglass. All areas are equipped with manual and electrical tools and with bench equipment destined for each of them. The Workshop Centre technicians provide all the necessary support and supervision for the execution of mock ups, models and/or prototypes, and for the resolution of technical problems. This partnership allows students to also develop their communication, argumentation and decision skills within a practice-based context, and of consequent actions of their ideas, making them closed to the reality of the labour market.

The Workshop Centre is a place of learning, experimentation, development, execution and testing! It is the culture of know-how!

The daily challenges presented by students increase the motivation of this dynamic team that is committed in the training of future professionals.

GEC - Gabinete Editorial e de Comunicação

Coordenador: Doutor Miguel Baptista-Bastos

O Gabinete Editorial e de Comunicação (GEC), é a editora universitária da FA-ULisboa composto por um conjunto de pessoas (docentes, funcionários e alunos da FA-ULisboa) empenhadas na realização de um projeto editorial que tem como principais objetivos a publicação e a divulgação de revistas, livros e outras publicações nas áreas da Arquitetura, Urbanismo, Design, Ergonomia e da Cultura Visual.

outros laboratórios